معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

  • ۰
  • ۰

کتابخانه شهرداری لیون (BmL) و کتابخانه دانشگاه لایپزیگ (UBL) در حال نمایش دو نمایشگاه هستند که به چیدمان اولین کتابهای چاپی اختصاص یافته است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

در لیون: برداشت اول. صفحه گوتنبرگ در انقلاب در سال 1530 (از 30 سپتامبر 2016 تا 21 ژانویه 2017)؛ در لایپزیگ: هنرهای متنی. انقلاب کتاب در حدود 1500 (از 7 اکتبر 2016 تا 29 ژانویه 2017).

تجسم جدیدی از مشارکت فرهنگی اجاره تجهیزات نمایشگاهی که دو شهر را متحد می کند ، این پروژه با تاریخ غنی خود در زمینه کتاب ها طنین انداز است. در لیون اولین کارگاه چاپی در سال 1473 به ابتکار Barthélemy Buyer ، یک تاجر ثروتمند که چاپگر Guillaume Le Roy را از لیژ به ارمغان آورد ، ظاهر شد. در سال 1480 یا 1481 ، مارکوس براندیس اولین مطبوعات لایپزیگ را به بهره برداری رساند ، که وی ابتدا برای چاپ ورق های گشاد از آن استفاده کرد. کتابی که او در سپتامبر سال 1481 منتشر کرد ، که به نبرد با ترک ها اختصاص یافته است ، قدیمی ترین کتابی است که ما آنرا پیگیری کرده ایم. در هر یک از دو شهر ، این فعالیت جدید به سرعت در حال توسعه است ، به ویژه با پویایی تجاری آنها ، که اجازه می دهد تولید در حال رشد رو به رشد باشد ، مورد حمایت قرار می گیرد. در حدود 1500 ، لایپزیگ و لیون به یکی از مراکز اصلی چاپ اروپا تبدیل شدند. مجموعه های میراثی BmL و PUBL متناسب با این گذشته معتبر است: مجموعه های باستانی آنها تمام مواد لازم برای تحقق این دو نمایشگاه را فراهم کرده است.

با اختراع چاپ از نوع متحرک در اوایل دهه 1450 ، یوهان جنسفلیش معروف به گوتنبرگ (حدود 1394-1468) روش جدیدی از متون تکراری را در اروپا معرفی کرد. چاپ اجازه می دهد تعداد زیادی نسخه در مدت زمان کاهش یافته و در یک واحد هزینه ای بسیار کمتر از هزینه تولید شده برای تولید نسخه خطی تولید کند ، چاپ وردپرس به طور قابل توجهی توزیع کتاب را تسریع می کند. توسعه آن تأثیرات عمیقی بر سطوح فنی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و زیبایی شناسی دارد.

با این حال ، ظاهر چاپخانه تأثیر فوری بر چیدمان متن نداشته است. اولین چاپگرها که از تحقق انتظارات مشتریان خود ناراحت بودند ، به طور طبیعی کدها و نشانگرهای کتاب نسخه خطی را تصویب کردند که خوانندگان در آن زمان از آن استفاده می کردند. استفاده از حروف تایپ بر عادی بودن متنی که پس از کپیست های اواخر قرون وسطایی در پی آن بودند ، تأکید می کند.

این کتاب چاپ شده فقط به تدریج از مدل دست نویس جدا می شود تا قوانین چیدمان خاص خود را بدست آورد. در ابتدا بسیار شلوغ ، صفحه به تدریج محو می شود. ابتدای نقاشی با کلاه های چاپی جایگزین می شود. شخصیت های گوتیک جلوی حروف رومی و italic پاک می شوند ... این روند استقلال ماده چاپ شده ، که به چند دهه زمان نیاز دارد ، در حدود سال 1530 پایان می یابد.

این تحولات از تحولات فرهنگی و دینی بزرگی که در اواخر قرن 15 و آغاز قرن شانزدهم از غرب مسیحی عبور کرد ، تفکیک ناپذیر است: اومانیسم که یک مکان اصلی را به دانش می بخشد و به نقد و بررسی مجدد یا کشف آثار باستانی می پردازد. رنسانس که زیبایی شناسی هنری جدیدی را معرفی کرد. اصلاحات پروتستان که رابطه را تغییر داده و دسترسی به متن کتاب مقدس را ترویج می کند.

76 سند موجود در کتاب - البته کتابهای چاپ شده اما همچنین برخی از نسخه های خطی که نقاطی برای مقایسه با هم دارند - نشان از تنوع آثاری دارد که خوانندگان اواخر قرون وسطا و آغاز دوران مدرن قبل از چشمان خود داشتند: تنوع موضوعات تحت پوشش؛ انواع استفاده؛ کیفیت مواد ناهموار ، از دقیق ترین نسخه ها تا معمولی ترین جلد. کتابهای ارائه شده به سه دسته طبقه بندی شده اند که از طرح های مختلف استفاده می کنند: متون روایی (داستان)؛ آثار علمی و آموزشی (دانش)؛ آثاری که همراه با متون توضیحی و تفسیری است که برانگیخته شده است (نظرات).

این نمایشگاه با هدف نمایش بیشتر از نشان دادن ، پایداری و پیشرفت در نمایش گرافیکی متون را نشان می دهد ، در دوره ای مناسب برای آزمایش های چاپگر. بگذارید همه احساس راحتی کنند که با طمع و ظرافت از صفحات یک داستان کهن که در آن انقلاب دیجیتال بر روی آن حک شده است ، ببلعند.

کتابخانه شهر لیون (Bibliothèque municipale de Lyon ، BmL) و کتابخانه دانشگاه لایپزیگ (UBL) به طور مشترک دو نمایشگاه درمورد طراحی کتابهای چاپی اول ارائه می دهند. در لیون: چاپ اول. اختراع صفحه چاپی از گوتنبرگ تا سال 1530 (30 سپتامبر 2016 تا 21 ژانویه 2017)؛ در لایپزیگ: هنرهای متنی. اختراع صفحه چاپ شده در حدود 1500 (7 اکتبر 2016 تا 29 ژانویه 2017).

با اجرای جدید مشارکت فرهنگی بین دو شهر ، این پروژه بیانگر تاریخ غنی کتاب در هر دو مکان است. هنر چاپ در سال 1473 در لیون و در سال 1481 در لایپزیگ ظاهر شد. این فعالیت جدید به سرعت توسعه یافت: در حدود 1500 دو شهر از مهمترین مراکز چاپ اروپا بودند. مجموعه میراث فرهنگی BmL و UBL گواهی بر این گذشته بزرگ است: هلدینگ های قدیمی آنها مطالب مورد نیاز هر دو نمایشگاه را تهیه می کردند.

گوتنبرگ در ابتدای دهه 1450 با اختراع چاپ نوع موبایل (1384-1468) نوع جدیدی از تولید متن را در اروپا معرفی کرد. چاپ کتاب با امکان تولید تعداد زیادی نسخه در زمان کمتر با هزینه کمتر ، به طور قابل توجهی توزیع کتاب را سرعت می بخشد. توسعه آن تأثیر عمده ای در زمینه های فنی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی یا حتی زیبایی شناسی دارد.

با این وجود ظهور هنر چاپ تأثیر فوری در طراحی متون نداشته است. چاپگرهای اول می خواستند انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند و طبیعتاً کدها و خصوصیات نسخه های خطی را اتخاذ کردند ، همانطور که در آن زمان به خوانندگان عادت داشتند. کتاب چاپ شده به تدریج از نسخه خطی بیرون می آید و قوانین خود را برای ساخت متن ها دریافت می کند. این صفحه ، که در ابتدا بسیار بارگذاری شده بود ، به تدریج از بین رفت. حروف اولیه نقاشی شده با حروف چاپی جایگزین می شوند. حروف گوتیک جای خود را به متن و اصطلاحات لاتین ... این روند رهایی از چاپ ، که چندین دهه طول می کشد ، در حدود سال 1530 به پایان رسید.

این تحولات به طور جدایی ناپذیری با تحول بزرگ فرهنگی و مذهبی در غرب مسیحی در پایان قرن 15 و آغاز قرن شانزدهم پیوند خورده است: اومانیسم جایگاهی اساسی در دانش دارد و دوباره تفسیر یا کشف مجدد آثار باستانی است. رنسانس زیبایی شناسی هنری جدیدی را معرفی می کند. اصلاحات پروتستان رابطه را تغییر می دهد و از دسترسی به متن کتاب مقدس حمایت می کند.

76 سند موجود در کتابهای چاپی - البته چند نسخه خطی با نقاط مقایسه مفید - در سه دسته جمع آوری شد که ترتیب های مختلفی را نشان می دهد: متون روایی (روایت ها)؛ آثار علمی و آموزشی (دانش)؛ با توضیحات و تفسیرها (نظرات) کار می کند.

از آنجایی که این نمایشگاه می خواهد بیش از اثبات آن را نشان دهد ، بر ثابت بودن و شکسته شدن در نمایش گرافیکی متون زمانی که برای آزمایش چاپگرها مطلوب بود ، تأکید می شود. همه باید احساس راحتی کنند تا صفحات یک داستان قدیمی یا برگهای اوقات فراغت را با طمع به گوش خود برسانند. انقلاب دیجیتال الهام بخش چشم انداز جدیدی در این زمان است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی