معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

  • ۰
  • ۰

راه اندازی شبکه فناوری جدیدی ست که شرکت ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود از آن استفاده می کنند. این فناوری جدید با توجه به نیازهای شرکت ها به روش های متفاوتی انجام می شود و مراحل مختلفی دارد. توجه به نکات مهم در راه اندازی شبکه شرکت ها در بهره برداری بهتر این فناوری بسیار موثر است. در ادامه با بلاگتن همراه باشیددر ادامه با بلاگتن همراه باشید

مقدمه ای کلی بر راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه فناوری جدیدی ست که امروزه اغلب شرکت ها و سازمان های بزرگ برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود از آن استفاده می کنند. راه اندازی شبکه در واقع به فعالیت هایی که در زمینه ی طراحی و اجرای شبکه انجام می شوند، گفته می شود. راه اندازی شبکه می تواند با توجه به نیاز سازمان برای بخش های مختلفی چون قسمت برق، تلفن، سیستم ها، دوربین های مدار بسته و ... انجام شود.

برای آنکه در استفاده از این فناوری دچار مشکل نشوید و به خوبی از آن بهره برداری کنید، لازم است از متخصصین در زمینه ی نصب و راه اندازی شبکه کمک بگیرید. همچنین توجه به نکات مهم در راه اندازی شبکه یک شرکت می تواند در استفاده ی صحیح و مناسب از این فناوری به شما کمک کند. شناخت نکات مهم در راه اندازی شبکه یک شرکت باعث می شود تا شما شبکه ی متناسب با نیازهای شرکتتان را نصب و راه اندازی کنید و همواره برای آنکه راه اندازی شبکه به طور صحیح و کامل انجام شود، لازم است به متخصصین در این زمینه مراجعه کنید.

شرکت های خدمات نصب و راه اندازی شبکه

برای آنکه نصب و راه اندازی شبکه به درستی انجام شود، لازم است از متخصصین و کارشناسان در این زمینه کمک گرفت. شرکت ها و موسسات مختلفی امروزه در زمینه نصب و راه اندازی شبکه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها با دانش کافی در این زمینه شبکه متناسب با نیازهای شرکت شما را شناسایی و معرفی می کنند و همچنین با متخصصین خود در این زمینه می توانند شبکه موردنظرتان را با کمترین زمان و هزینه ای مناسب نصب و راه اندازی کنند.

شرکت های خدمات نصب و راه اندازی شبکه علاوه بر نصب و راه اندازی با ارائه خدمات پشتیبانی همواره در حفظ و نگهداری شبکه به شما کمک می کنند. در واقع با پشتیبانی شبکه از ایجاد نواقص و ایرادات احتمالی شبکه جلوگیری می کنند و در صورت عیب یابی شبکه به سرعت به رفع آن می پردازند. در نتیجه شرکت های نصب و راه اندازی شبکه با ارائه خدمات پشتیبانی بسیاری از هزینه های شما را کاهش می دهند و از اتلاف وقتتان جلوگیری می کنند.

مراحل راه اندازی شبکه یک شرکت

عملیات راه اندازی شبکه یک شرکت فعالیت هایی ست که در زمینه ی طراحی و اجرای شبکه انجام می شوند. برای آنکه این فعالیت ها به شکلی صحیح انجام شود توجه به نکات مهم در راه اندازی شبکه یک شرکت امری ضروری ست؛ اما قبل از آن لازم است با مراحل مختلف راه اندازی شبکه آشنا شد. در واقع با شناخت این مراحل می توان به نکات مهم در این زمینه پی برد.

بررسی اولیه:در ابتدای کار لازم است بدانیم فعالیت شرکت در چه زمینه ای می باشد و سپس با توجه به نیازهای شرکت نوع شبکه را انتخاب کنیم. به عنوان مثال در این زمینه می توان تعداد کاربران شبکه، نوع شبکه از نظر درون سازمانی یا برون سازمانی، امکانات، تجهیزات و ... را بررسی کرد.

طراحی شبکه: بعد از بررسی نیازهای شرکت یا سازمان، شبکه مناسب را انتخاب و با استفاده از نرم افراز شبکه را طراحی می کنند. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار مسیرهای کوتاه و مناسب را تعیین می کنند و یک نقشه ی کلی از شبکه رسم می شود. سپس با تایید کارفرما نقشه اجرایی شبکه رسم می شود تا متخصصین در زمینه ی راه اندازی شبکه به اجرای نقشه بپردازند. همچنین در این مرحله مشخص می شود چه تجهیزاتی برای راه اندازی شبکه نیاز داریم.

 

تامین تجهیزات شبکه:پس از انکه مشخص شد چه تجهیزاتی در زمینه ی راه اندازی شبکه شرکت نیاز داریم، حالا دیگر می توانیم تجهیزات لازم را تهیه کنیم. در تهیه و خرید تجهیزات لازم است علاوه بر قیمت به کیفیت کالا نیز توجه شود؛ زیرا در صورت عدم مرغوبیت تجهیزات ممکن است  شبکه پس از راه اندازی به مشکلات زیادی بر بخورد.

 

راه اندازی قسمت پسیو شبکه :خدمات پسیو شبکه که توسط شرکت رایان پشتیبان با جدیدترین تکنولوژی انجام میشود بعد از طراحی شبکه انجام می شود و قسمت زیربنایی و ارتباطات شبکه می باشد. از جمله فعالیت هایی که در این زمینه انجام می شود کابل کشی شبکه می باشد که این کار را با توجه به نقشه اجرایی شبکه و به صورت تو کار یا ترانک انجام می دهند. در این زمینه باید به انتخاب بهترین و کوتاهترین مسیرها توجه کنیم تا با جلوگیری از مصرف بیش از حد کابل، کابل کشی به شکل استاندارد انجام شود.

راه اندازی شبکه وایرلس: استفاده از شبکه وایرلس یکی از روش های راه اندازی شبکه می باشد که برخلاف شبکه کابلی، به صورت بی سیم انجام می شود. این نوع از راه اندازی شبکه نسبت به شبکه کابلی مزایا و معایبی دارد؛ اما در حال حاضر یک روش جدید و نوین در راه اندازی شبکه می باشد.

راه اندازی قسمت اکتیو شبکه: راه اندازی قسمت اکتیو شبکه یکی دیگر از مراحل نصب و راه اندازی شبکه است که در این مرحله به نصب سیستم عامل ها، نرم افزارها و تنظیمات دستگاه ها می پردازند. این عملیات در دو بخش سرور و کلاینت انجام می شود.

در بخش سرور، سرور های مورد نیاز بررسی و نصب می شوند، همچنین نصب سیستم عامل ها، مجازی سازی ها و نصب نرم افزارهای مورد نیاز در این بخش انجام می شوند.

در بخش کلاینت نرم افزارهای عمومی مثل آفیس و اتوکد نصب و به روزرسانی می شوند. همچنین نصب آنتی ویروس، پچ های امنیتی و نرم افزارهای تخصصی مثل اتوماسیون با توجه به نیاز و خواست شرکت نصب می شوند.

انجام تنظیمات و راه اندازی سیستم های ارتباطی: در این مرحله ابتدا ارتباطات شرکت یا سازمان با بیرون بررسی می شود. این ارتباطات می توانند از طریق اینترنت باشند یا ارتباط بین دفاتر. با راه اندازی سیستم های ارتباطی ارتباطات بین نرم افزارها، تلفن، نرم افزارهای مالی و اداری، مشاهده ی دوربین های مداربسته، انتقال فایل و ... به شکلی یکپارچه ایجاد می شود. با راه اندازی این سیستم ارتباطی یکپارچه در شرکت یا سازمان ایجاد می شود تا کاربران به راحتی و بدون هیچ خللی با دفاتر دیگر و بخش های مختلف شرکت یا سازمان ارتباط برقرار کنند. همچنین با راه اندازی این سیستم می توان الویت بندی برای انواع ارتباطات شرکت را تنظیم کرد.

امنیت شبکه: از جمله مهم ترین مراحل راه اندازی شبکه مرحله امنیت می باشد. امنیت شبکه دو بخش نفوذ به شبکه و جلوگیری از ورود ویروس ها را شامل می شود. در این مرحله باید توجه داشت امنیت شبکه به گونه ای باشد که ورود کاربران راحت انجام شود اما از ورود عوامل بیگانه و نفوذی جلوگیری شود. همچنین استفاده از آنتی ویروس ها مطمئن ترین راه جلوگیری از ورود ویروس ها می باشند.


 

نصب و راه اندازی سیستم برق شبکه: در نصب و راه اندازی شبکه از سیستم برق شرکت نیز استفاده می شود؛ بنابراین لازم است در این زمینه بررسی های لازم انجام شود. از جمله فعالیت ها در این زمینه بررسی سیستم برق ساختمان و همچنین بررسی پریزها می باشد.

لیبل گذاری و نقشه و مستندات: نقشه و مستندات در نگهداری و پشتیبانی شبکه بسیار حائز اهمیت هستند. با بررسی نقشه شبکه در صورت مشاهده نقص یا خرابی به راحتی می توان اتصالات شبکه را بررسی و ایرادات به وجود آمده را بر طرف کرد. همچنین با لیبل گذاری نصب پریزها و راه اندازی شبکه بسیار سریع تر و راحت تر انجام می شود.

تست شبکه:پس از راه اندازی شبکه لازم است آن را تست کنیم. با استفاده از تست فلوک قسمت پسیو شبکه را بررسی می کنیم. با توجه به گزارشات این تست می توان کیفیت کابل، سربندی ها، عملکرد اجرایی شبکه، ادوات انتهایی و ... را بررسی کرد. قسمت اکتیو شبکه نیز پس از نصب و راه اندازی شبکه مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد تا در صورت وجود نقص یا مشکلی به سرعت به رفع آن بپردازند.

تهیه نقشه و مستندات: پس از آنکه عملکرد شبکه بررسی شد و مشکلی در اجرای شبکه وجود نداشت، از نحوه نصب و راه اندازی شبکه  نقشه و مستنداتی تهیه می شود تا در اختیار کارفرمایان قرار گیرد. از سیستم عامل ها و نرم افزارهای نصب شده یک لیست تهیه و ارائه می شود تا از این مستندات برای رفع ایرادات و نواقصی که ممکن است برای شبکه به وجود آیند، استفاده کنند.

نمونه هایی دیگر از نکات مهم در راه اندازی شبکه

توجه به چگونگی انجام مراحل راه اندازی شبکه از جمله نکات مهم در راه اندازی شبکه یک شرکت می باشد. اگر این مراحل به درستی طی نشوند و خللی در انجام آنها وجود داشته باشد؛ قطعا بر عملکرد شبکه تاثیر می گذارد و می تواند شبکه را دچار مشکلات کوچک و بزرگی کند.

همچنین از جمله نکات مهم در راه اندازی شبکه یک شرکت توجه به نیازها و امکانات شرکت می باشد. توجه به این موضوع که شرکت به چه نوع شبکه ای نیاز دارد و همچنین چه امکاناتی را برای راه اندازی شبکه در نظر گرفته، بر راه اندازی شبکه بسیار تاثیر گذار است. برای بررسی امکانات شرکت می توان تجهیزات، سیستم های مورد استفاده، سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در شرکت را مورد مطالعه قرار داد.

تهیه و خرید تجهیزات لازم برای راه اندازی شبکه نیز امری ضروری می باشد، زیرا اگر کالای مصرفی با کیفیت و مرغوب نباشد بر عملکرد شبکه به سرعت تاثیر می گذارد.

قابل ذکر است که بهره مندی از خدمات پشیتبانی شبکه که شرکت های نصب و راه اندازی شبکه ارائه می کنند، می تواند در حفظ و نگه داری شبکه به شما کمک کند.

 

منبع: آخرین خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی