معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

معرفی بزرگان و مشاهیر

معرفی بازیگران مشاهیر آموزشهای مختلف

  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین مانیتور برای Ps5، بهترین وسیله برای تکمیل کنسول شماست چه آنکه این کنسول را از زمان عرضه‌ی آن تهیه کرده باشید و یا آن را به صورت Stock خریده باشید. زیرا که پلی استیشن 5 یک جهش فنی بزرگی به نسبت پلی استیشن های قبلی داشته است که آن را سزاوار بهترین مانیتور برای PS5 می‌کند.

نکته منفی قابلیت های به روزرسانی شده خروجی ویدیوی PS5 این است که هنگام مرور بهترین مانیتور برای PS5، باید کمی بیشتر مراقب باشید. اگر می‌خواهید از حداقل پتانسیل تصویری که کنسول در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید باید دست کم این موارد را در نظر بگیرید: کیفیت 4K، نرخ تازه سازی 120Hz، نرخ تازه سازی متغیر و قابلیت HDR. این ها تمام چیزهایی است که PS5 نیاز دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکات مهم قبل از تعمیر سرفیس را بخوانید!

نکات انتخاب بهترین مانیتور برای PS5
نکته حیاتی برای دستیابی به تمامی موارد فوق رابط گرافیکی آن است که موجب می‌شود تا ورودی HDMI را نیاز داشته باشد. اما نه HDMI نسخه قدیمی بلکه دست کم به HDMI 2.1 برای رسیدن به قابلیت های گرافیکی PS5 نیاز خواهید داشت.

با این حال، این موارد در مورد کنسول و مانیتور ها همواره در حال تغییر است، به عنوان مثال در بروزرسانی اخیر که در آوریل بر روی PS5 اعمال شد، در میان برطرف کردن عیوب و باگ های موجود، اعلام شد که پس از بروز رسانی امکان پشتیبانی از برخی مانیتورهای 1080p/120Hz در این کنسول به وجود آمده است. این خبر خوبی برای گیمر ها می‌باشد زیرا که این امکان را می‌دهد تا با سرعت 120 فریم بر ثانیه بازی کنند. به همین دلیل در این مقاله در دانوتک سعی شده است تا چند مورد از بهترین مانیتور ها برای PS5 برای شما شرح داده شود.

موضوع مهم دیگر قیمت می‌باشد. جمع آوری تمامی امکانات اصلی در یک صفحه نمایش موجب افزایش چشم گیر قیمت آن می‌شود. به عنوان مثال قیمت یک مانیتور 4K با نرخ فریم ریت بالا و قابلیت HDR در حال حاضر حدود 1000 دلار است. این در حالی است که می‌توان صفحه نمایش های خارق العاده ای را حتی با نصف این قیمت تهیه کرد. لذا در لیست بهترین مانیتور برای PS5 تلاش شده است تا قیمت آن ها نیز لحاظ شود.

یکی از ویژگی های مهم و چیزی که به طور قطع می‌دانیم این است که PS5 در مورد رزولوشن تصویر به نسبت PC ها کمی دقیقتر است. و این موجب می‌شود تا در جستجوی بهترین مانیتور برای Ps5 تاثیر بگذارد. در حال حاضر کنسول PS5 امکان پشتیبانی رزولوشن 1440p را ندارد. گرجه ممکن است در آینده این قابلیت به کنسول اضافه گردد به همین ترتیب گستره ای عظیم از مانیتور ها با PS5 میتوانند سازگار شوند. لذا بهتر است که به دنبال مانیتور 4K یا 1080p بگردید تا اینکه پشتیبانی از دیگر رزولوشن ها در PS5 اضافه شود. نکته آخر اما اینکه این لیست تا به اینجا با توجه موارد فوق تهیه شده است و انتظار می‌رود در ماه های آینده این لیست تغییر کند و موارد بیشتری به لیست اضافه شوند.

بهترین مانیتور برای PS5

1) مانیتور ASUS VP28UQG

ارزانترین مانیتور 4K برای PS5

سایز صفحه نمایش: 28 اینچ – نسبت تصویر: 16:9 – رزولوشن: 4K 3840×2160 – روشنایی-: 300cd/m2 – زمان پاسخ-: 1ms – زاویه دید-: 170/160 درجه – نسبت کنتراست: 500:1

مزایا

تصویر 4K
زمان پاسخ 1ms
قیمت پایین شگفت انگیز
معایب

استفاده از فناوری TN

نسخه تازه سازی 60Hz

کنسول PS5 توانایی 4K و نرخ فریم ریت 120Hz را دارد اما واقعیت این است که تعداد نسبتا کمی بازی وجود دارد که همزمان به این دو قابلیت کنسول نیاز خواهند داشت. البته که این موضوع در مورد بازی های جدید و پرطرفدارترین بازی های موجود، صد برابر است. اگر شما می‌خواهید از تصویر 4K لذت ببرید ASUS VP28UQG می‌تواند گزینه مورد نظر شما باشد.

قیمت تقریبی 240 دلار برای یک مانیتور 28 اینچی 4K بسیار مقرون به صرفه است. و به لطف رابط HDMI 2.0 کاملا با PS5 سازگار است. علاوه بر این ایسوس از پورت Display 1.2 نیز بهره می‌برد. بنابراین این مانیتور نیز می­تواند به یک رایانه شخصی متصل کنید. اما در کنار عدم پشتیبانی از نرخ 120Hz، عدم قابلیت HDR نیز به چشم می‌آید. اما بیشتر مانیتور های HDR نیز توانایی به تصویر کشیدن HDR را ندارند.

به همین ترتیب، آنچه برای بسیاری از گیمرها مهم است. سرعت پاسخ می‌باشد.که در این مانیتور با پنل TN توانایی پاسخ 1ms را خواهد داشت. گرچه فناوری TN در مورد کنتراست، رنگ ها و زاویه دید بهترین گزینه نیست. اما این مانیتور توانسته است حتی از فناوری های IPS و VA سرعت خالص برتری دارد.

2) مانیتور BenQ EW3270U

به صرفه ترین مانیتور برای PS5

سایز صفحه نمایش: 31.5 اینچ – نسبت تصویر: 16:9 – رزولوشن: 4K, 3840×2160 – روشنایی: 300cd/m2 – زمان پاسخ: 4ms – زاویه دید-: 178/178 درجه – نسبت کنتراست: 3000:1

مزایا:

کنتراست ایستا عالی ۳۰۰۰:۱
سایز عالی صفحه نمایش برای کنسول
معایب:

کمی قدیمی بودن مدل
عدم پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120Hz
اگر میخواهید تصاویر حرفه ای 4K با قیمت مقرون به صرفه برای بهترین مانیتور برای PS5 داشته باشید مانیتور BenQ می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگرچه مدل آن کمی قدیمی است و یک صفحه HDR واقعی نیست حتی اگر ورودی HDR را پشتیبانی کند. اما به لطف پنل VA کنتراست فوق العاده 3000:1 و رنگ های فوق العاده ای را ایجاد کند. مطمئنا با این قیمت مانیتوری با پشتیبانی 120Hz پیدا نخواهید کرد و به علاوه نرخ تازه سازی متغیر نیز در منوی آن وجود ندارد. و البته پنل VA بهترین پنل برای زمان پاسخ نمی‌تواند باشد.

اگر یک دلیل باشد که بنکیو را انتخاب کنید آن رزولوشن 3840×2160 پیکسل واقعی و کیفیت تصویر بسیار خوب آن است که در یک پنل 32 اینچی تجمیع شده است. به طور معمول انتظار می‌رود با این رنج قیمت شما یک مانیتور 4K با سایز 27 اینج را پیدا کنید. همچنین طراحی با حاشیه باریک آن ظاهر آن را بسیار گران قیمت تر و مانیتور را ارزشمند تر می‌کند. در واقع اینجا یک داد و ستدی میان قابلیت ها وجود دارد. اگرچه بنکیو تمامی قابلیت های کنسول PS5 از جمله نرخ تازه سازی 120Hz را پشتیبانی نمی‌کند ولی اگر اولویت شما 4K است، این مانیتور ارزش خرید را دارد.

3) مانیتور ASUS CG32UQ

یک مانیتور با کیفیت مخصوص کنسول PS5 و PS4

سایز صفحه نمایش: 32 اینچ – نسبت تصویر: 16:9 – رزولوشن: 4K, 3840×2160 – روشنایی: 400cd/m2 – زمان پاسخ: 5ms – زاویه دید: 178/178 درجه – نسبت کنتراست: 3000:1

مزایا:

کیفیت تصویر فوق العاده
کنتراست، عمق و رنج خوب رنگ
تصویر 4K و HDR خوب
معایب:

کمی گران قیمت
همچنان نرخ 60Hz
به تازگی شاهد مانیتور هایی هستیم که مخصوص کنسول های بازی در سال های اخیر ساخته شده‌اند و این نیز یک مانیتور عالی برای کنسول بازی است که خودش را در لیست بهترین مانیتور برای PS5 نشان خواهد داد. مانیتور CG32UQ یک مانیتور مخصوص کنسول بازی و با یک پشتوانه قویست که از سوی ایسوس ارائه شده است.

این مانیتور کمی گران قیمت است اما شما پول خود را صرف فناوری و عملکرد عالی این مانیتور خواهید کرد. عنوان اصلی این مانیتور، مانیتور 32 اینچی 4K با فناوری VA است که این دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. و از همه مهم تر که در پارامتر HDR دارای امتیاز 600 در Display HDR است. این برتری عالی در HDR با رنگهای فوق العاده با نرخ 95 درصدی DCI-P3 و کنتراست 3000:1 تکمیل می‌شود.

4) مانیتور Samsung CRG5

یک مانیتور میان رده با نرخ تازه سازی بالا برای PS5

سایز صفحه نمایش: 23.5 اینچ – نسبت تصویر : 16:9 – رزولوشن: Full HD, 1920×1080 – روشنایی: 250cd/m2 – زمان پاسخ: 4ms – زاویه دید: 178/178 درجه – نسبت کنتراست: 3000:1

مزایا:

پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120Hz
استفاده از تکنولوژی VA
بسیار ارزان قیمت
معایب:

عدم پشتیبانی از HDR
4K نبودن مانیتور
آیا بودجه شما محدود است؟ توجه کنید شما برای تهیه یک مانیتور با رزولوشن 1080p با صفحه منحنی از یکی از بزرگترین برند های تجاری، یعنی سامسونگ CRG5 24 اینچی به کمتر از 150 دلار احتیاج دارید.

موارد جلب توجه آن با یک صفحه نمایش منحنی با فناوری VA که 24 اینچ است شروع می‌شود. این نمایشگر با HDR سازگار نیست اما به لطف کنتراست بالای آن که در واقع قدرت داینامیک بالاتری را حتی به نسبت بسیاری از مانیتور هایی که ادعای پشتیبانی HDR را دارند، برخوردار است. علاوه بر این دارای انحنای 1800R است.

همانطور که قابل پیش بینی بود، در این رنج قیمت عموما از کیفیت 1080p صحبت می‌شود تا کیفیت 4K. علاوه بر این 24 اینچ یک صفحه نمایش بزرگ محسوب نمی‌شود ولی به هرحال برای این سطح قیمت باید یک سری موارد را از دست بدهید تا به این قیمت برسید.

5) مانیتور ViewSonic VX2768-PC-MHD

سرگرم کننده با نرخ تازه سازی بالا با کیفیت 1080p

سایز صفحه نمایش: 27 اینچ – نسبت تصویر: 16:9 – رزولوشن: Full HD, 1920×1080 – روشنایی: 250cd/m2 – زمان پاسخ: 1ms – زاویه دید: 178/178 درجه – نسبت کنتراست: 3000:1

مزایا:

پشتیبانی کامل از نرخ تازه سازی 120Hz
کنتراست بالا با پنل VA
بسیار مقرون به صرفه
معایب:

عدم پشتیبانی از HDR

صفحه 27 اینچی فناوری VA با انحنای 1500R امکان ایجاد حس غوطه ور شدن در تصویر را برای کاربر فراهم می‌کند. مفاهیم فنی VA شامل کنتراست ایستای 3000:1 به علاوه رنگ های واضح و زاویه دید خوب است. در گذشته پنل VA دارای زمان پاسخ پایین بوده اما در نسل های جدید این پنل این قابلیت بهتر شده است در نتیجه در ViewSonic زمان پاسخ 1ms به دست آمده است.

البته افزایش نرخ فریم و کیفیت تصویر 4K در مقابل یکدیگر هستند. اگرچه در 1080 نیز همچنان دو میلیون پیکسل وجود دارد و در بازی های سریع پاسخ سریعتر و نرخ فریم روان تر بدون شک از اهمیت بالاتری برخوردار است.

با این مانیتور شما HDR را نخواهید داشت اگر چه با این رنج قیمت به دست آوردن HDR واقعی در دسترس نمی باشد به طور کلی با این مانیتور شما به نرخ فریم بالا دست خواهید یافت.

سوالات متداول بهترین مانیتور PS5

برای انتخاب مانیتور PS5 به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
مهم ترین نکته در انتخاب مانیتور مناسب PS5 رزولوشن است. PS5 در حال حاضر حداکثر توانایی پشتیبانی از مانیتور 4K یا رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ را دارد. پس برای خرید باید به دنبال مانیتورهای Full HD یا 4K باشید. نکته‌ی دیگر این که PS5 برخلاف مدل های قبلی پلی استیشن از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین مانیتور 4K برای PS5 کدام است؟
مانیتور ASUS VP28UQG که توانایی 4K و نرخ فریم ریت 120Hz را دارد

با بودجه پایین چه مانیتوری می‌توانم بخرم؟

مانیتور Samsung CRG5 - موارد جلب توجه آن با یک صفحه نمایش منحنی با فناوری VA که 24 اینچ است شروع می‌شود. این نمایشگر با HDR سازگار نیست اما به لطف کنتراست بالای آن که در واقع قدرت داینامیک بالاتری را حتی به نسبت بسیاری از مانیتور هایی که ادعای پشتیبانی HDR را دارند، برخوردار است

  • ۰۰/۰۳/۲۹
  • محمد سلحشوری

بهترین مانیتور برای PS5

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی